СТУДЕНТИ УКУ – УЧНЯМ ЛЬВОВА

block_1Студенти освітньої програми «Соціальна педагогіка» переконані, що найкращий спосіб навчатися – навчати інших. У листопаді-грудні 2016 року у них була така можливість.

Наші випускники, студенти четвертого курсу бакалаврату, самостійно підготували та провели тренінги у семи школах Львова.  Учні мали можливість відвідати тренінги за чотирма різними тематиками, всі з яких були надзвичайно цікавими та актуальними. Вибір теми, підготовка тренінгів, розроблення афіш, підготовка реквізиту здійснювалася самими студентами під супроводом викладачів програми «Соціальна педагогіка».

block_5

Тренінг “Асертивність. Як навчитися говорити “ні” відбувся для старшокласників СЗШ №93 та №95 м. Львова. Як зазначають самі тренери, така практична діяльність дає змогу студентам побачити себе в учнях, знайти власні позитиви та негативи, визначити, до чого ще слід прагнути, зрозуміти, чи легко буде працювати з даною категорією та переосмислити власні помилки.

“Окрім спілкування з дітьми, ми мали нагоду познайомитись із соціальним педагогом, яка своїми добрими відгуками про роботу в школі надихнула нас”- говорить Олена Адамчук.

Побувавши у ролі тренера, Марія Борова вважає, що такого роду тренінги дозволяють підліткам побачити себе зі сторони, а майбутнім педагогам, зрозуміти важливість таких тренінгів з точки зору допомоги дітям у майбутньому та самим отримати великий досвід і стати більш компетентними у своїй галузі.”

Підтверджує слова колеги Іванна Цюник: “Практичні заняття такого типу сприяють нашому професійному зростанню та дають змогу побачити власні сильні та слабкі сторони, оцінити можливі перспективи діяльності. Згодом, апробовані тренінги можна реалізовувати і в неприбуткових громадських організаціях. Ця практика дозволяє нам застосувати отримані знання на практиці та зрозуміти, що ще потрібно освоїти на майбутнє”.

block_4

Восьмикласники  середньої школи №21  м. Львова мали можливість розвинути власні навички красномовства  під час тренінгу “Заговори, щоб я тебе побачив”.

Один із тренерів, Зеновій Парадюк, зазначає: «Учням цікаво приймати участь у тренінгах, оскільки це – гарна нагода зайнятися чимось цікавим та неординарним, можливість висловитися та помилитися. Значущим був досвід проведення тренінгу і для мене, так я зміг спробувати себе у новій якості, в ролі тренера».

«Нас прийняли дуже тепло, чого я, чесно кажучи, не очікувала, думала, будуть труднощі з дисципліною і т.д., але загалом усе пройшло так, як заплановано. Думаю,причиною було те, що діти побачили у нас тих, хто прийшов нвчити їх чомусь цікавому, а що найважливіше -вони побачили, що нам і самим цікаво. Це новий та корисний досвід, що, безумовно, згодиться в майбутньому» – вважає Анастасія Федько.

block_3Для учнів 9 та 10-тих класів СЗШ №63 майбутніми соціальними педагогами було проведено тренінг на тему «Підвищення самооцінки». Студентка четвертого курсу, Галина Музика ділиться враженнями від свого тренерського дебюту: Проведення тренінгу – дійсно чудовий досвід. Він дав мені можливість спробувати себе у ролі тренера, проаналізувати вміння спілкуватися з дітьми та удосконалити професійні навички. Незважаючи на хвилювання, ми змогли налагодити контакт з учнями. Наша спільна праця дала море задоволення. Як на мене, всі учасники тренінгу також залишилися задоволеними. З радістю провела б ще не один тренінг для 9 класу 63 СЗШ. Вдячна викладачу Анні Халанії та соціальному педагогу школи, п.Наталії, за підтримку! Після тренінгу залишилося багато вражень, та позитивних емоцій”.

Проведення тренінгів – хороша практика для нас як майбутніх соціальних педагогів, оскільки під час них ми можемо зустрітись як зі спокійними учнями, так і з учнями, що люблять звернути на себе увагу. І під час цих тренінгів можна відчути на собі, як важко вчителям на уроках. Цей досвід для мене є безцінним  – додає Наталія Плекан.

Ярина слічна вважає, що така практична діяльність у школах дозволяє відкрити себе як педагога, а також зрозуміти які вміння та навички вже є розвинені у студентів. Тому ця можливість є цінною, оскільки студенти змогли безпосередньо пробували себе у якості фахівців.”

Аналогічний тренінг у СЗШ №43 відбувся дещо по-іншому. Кількість дітей була невелика, тому всі були залучені до вправ і дуже відповідально ставилися до завдань, дотримуючись запропонованих правил. Для тренерів таке завдання було водночас відпочинком від студентських буднів та корисною справою для власного професійного зростання. На думку тренера, Ольги Батіг, дуже важливо мати досвід проведення тренінгу, який розроблено власноруч. Це допомагає його щоразу вдосконалювати.

Інша тренерка, Галина Музика, з приємністю згадує соціального педагога СЗШ №43 – молоду, активну та творчу жінку, яку люблять та поважають діти. Як і педагог, так і діти просили нас провести їм ще тренінги. Галина вважає, що проводити тренінг у невеликій, проте зацікавленій аудиторії є набагато легше. А для тренерів – це ще й чудова нагода збагатити власний досвід роботи у малій групі.

block_2На відміну від попереднього тренінгу у школі №75 (м. Львів) відбувся, напевно, найчисельніший тренінг. Учасниками тренінгу «Тайм-менеджемент: вчимося керувати часом» стати учні двох десятих класів загальною кількістю 45!!! осіб.

Враженнями від роботи в такій групі ділиться Оксана Микитин: «Незважаючи на таку велику кількість дітей, що не є притаманним для тренінгу, ми зуміли не лише доступно викласти запланований нами матеріал, а й зацікавити учнів. Хоча цей тренінг був спрямований на інформування студентів про раціональне використання свого часу, ми, тренери, також отримали нові навички та досвід у проведенні подібних заходів».

Інша тренерка, Наталія Когут, не приховує, що під час проведення тренінгу отримала багато позитивних емоції та ще більше досвіду роботи зі школярами. І хоча на початку студентам було важко зібратись щоб організувати роботу такої кількості учнів, після проведення гри на знайомство, учні уважно слухали дівчат і виконували всі вказівки. Тому є підстави вважати, що їм сподобався такий тренінг.

 «Це був наш перший досвід проведення тренінгів у загальноосвітніх закладах. Такого роду заходи сприяють не лише вдосконаленню наших професійних умінь, а й розвивають наші лідерські якості. Втримати увагу підлітка протягом тривалого часу, це копітка праця, але нам вдалося це зробити, тому, як на мене, це успіх» – вважає Олена Крижановська.

Фотографії з тренінгів можна переглянути тут