В УКУ відбувся науково-практичний семінар для соціальних педагогів психологічної служби ПТНЗ Львівщини
Кафедра загальної та соціальної педагогіки УКУ спільно з навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Львівській області провели науково-практичний семінар на тему: «Розвиток особистісно-професійних якостей учнів ПТНЗ Львівщини» для соціальних педагогів психологічної служби професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) Львівської області.
Участь у семінарі взяли не тільки науковці, але й практики освітньої й медичної сфери. Учасники обмінялися практичним досвідом, науково-методичними напрацюваннями, обговорили результати досліджень, проведених у групах учнівської молоді, труднощі у роботі соціального педагога у професійно-технічних закладах освіти. Особливу увагу звернули на питання ресурсів для покращення практичної діяльності соціального педагога й потенціал даного фаху у напрямі розвитку й формування особистісно-професійних якостей учнів ПТНЗ.
На науково-практичному семінарі виступили: Дмитришин Галина, методист Науково-методичний центру професійно-технічної освіти у Львівській області, яка представила особливості діяльності психологічної служби ПТНЗ та завдання на найближчу перспективу; Гурей Тарас, методист кабінету практичної психології та соціальної роботи КЗ ЛОР Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, який розповів про пріоритетні напрямки діяльності закладів освіти Львівської області у 2015-2016 н.р.
З презентацією досвіду роботи щодо вивчення особистісного потенціалу учнів першого курсу ЛВПУ технологій та сервісу виступила Буряк Олександра, соціальний педагог Львівського вищого професійного училища технологій та сервісу. Пані Олександра поділилася досвідом про труднощі, які виникають у роботі з першокурсниками, результатами власних досліджень й методик, які вона використовує для подолання труднощів у адаптації першокурсників до навчання у вищому закладі освіти.
Неабиякий інтерес і жваву дискусію викликала презентація Кальченко Лариси, доцента кафедри загальної та соціальної педагогіки УКУ. Вона запрезентувала для аудиторії соціальних педагогів механізми застосування інтерактивних методик, які варто використовувати у роботі з учнівською молоддю щодо формування життєво важливих навичок, зокрема «Форум-театр», інтерактивна гра «Фото-фішка» та «Володар кілець».
Презентація Федоренко Галини, завідувача міського медичного центру «Погляд у майбутнє» (клініка, дружня до молоді) змусила кожного з присутніх задуматися над веденням здорового способу життя. Пані Галина вказала на ті проблеми, від яких можна застерегти учнівську молодь засобами постійної просвітницько-інформаційної роботи.
Когут Світлана, завідувач кафедри загальної та соціальної педагогіки УКУ розповіла про особливості підготовки соціальних педагогів на рівні бакалаврату та магістратури в Українському католицькому університеті. Вона наголосила, що підготовка соціальних педагогів в УКУ вирізняється з поміж інших навчальних закладів тим, що її змістове наповнення об’єднує три складові: загальнонаукова і соціокультурна складова підготовки фахівця; практична професійна соціально-педагогічна складова підготовки фахівця та філософсько-богословська складова, що забезпечує умови для розвитку особистості, її відкритості на проблеми і потреби духовно-морального супроводу різних вікових категорій. «Вважаємо, що навчання, побудоване на духовно-моральних засадах є в допомогу молодій людині для пошуку власного Я, самовизначення й сенсу життя», – наголосила Світлана Когут.
Аналізуючи практику студентів соціальної педагогіки у психологічній службі ПТЗО, Світлана Когут резюмувала: «Ми цінуємо співпрацю з професійно-технічними закладами освіти, оскільки це цінний професійний досвід для нас, для наших студентів, сподіваємося що і для соціальних педагогів професійно-технічних закладів освіти. Це можливість підійти впритул до вирішення проблем соціально-педагогічного характеру учнівської молоді, можливість не лише апробувати соціально-педагогічний інструментарій здобутий у часі навчання в УКУ, а й поділитися ним (у професійних умовах) з соціальними педагогами-практиками, і, що не менш важливо, вказати на ті прогалини у формуванні важливих компетенцій випускника програми соціальна педагогіка, над якими варто працювати».